یکی از مهمترین موضوعاتی که شرکت‌ها با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند، حقوق و دستمزد هر ماه کارمندها و عیدی سالانه آنهاست. بیایید یک بار برای همیشه این مشکل بزرگ را حل کنیم.

در اینجا شرکت نرم افزاری هوشمند نوین قصد دارد نرم افزار حسابداری را معرفی کند که، شما را برای همیشه از دست حساب و کتاب دستی داده‌های مالی کارمندان‌تان راحت کند.

علاوه بر حقوق و دستمزد کارکنان، سرمایه گذاری نیز یک اولویت مهم در شرکت‌ها محسوب می‌‌شود و در مقابل آن، نگهداری، مدیریت اموال‌ و ‌دارایی‌های ثابت و برآورد کردن ارزش آن‌ها، جز مواردی است که برای هر سرمایه‌گذار مهم است. نرم افزار اموال و دارایی هوشمند نوین که زیرمجموعه‌ای از نرم افزار حسابداری شرکتی است؛ با ثبت این اطلاعات، کاربر را در جهت محاسبه ارزش و شناسایی هزینه استهلاک اموال همراهی می‌کند.

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین برنامه‌ای است که به منظور ساده‌سازی، حفظ اطلاعات مالی، تهیه صورت‌های نهایی آن‌ها، صورت‌های وام‌های نقدی، تجزیه، تحلیل و تفسیر نتایج مالی شرکت‌ها و حسابداری برای وقایع خاص مانند ادغام و جذب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرا همه شرکت‌‌‌ها به نرم افزارهای شرکتی احتیاج دارند؟

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین دارای فرآیندهایی از جمله: سوابق مالی، ترازنامه‌ها، تهیه صورت‌های گردش پول شرکت می‌باشد. این نرم افزار دارای موارد بسیار جذاب دیگری است که می‌توان از آنها برای رسیدگی به فرآیندهای تجاری مخصوص به فرد شرکتی مثل: ترکیب، ایجاد اسناد تلفیقی و جذب استفاده کرد.

حسابداران پس از نصب نرم افزار حسابداری هوشمند نوین، حساب‌های جداگانه‌ای را برای رسیدگی به عناصر تجاری مانند سهام، دارایی‌‌ها، درآمد، بدهی‌‌ها و هزینه‌‌ها ایجاد می‌کنند.

حسابدارها بعد از نصب نرم افزار، می‌توانند حساب‌های جداگانه‌ای برای پیگیری و رسیدگی به عناوین تجاری مثل: دارایی‌‌ها، سهام، بدهی‌ها، درآمد و هزینه‌‌ها ایجاد کنند.

در ادامه، این تیم حساب‌های مختلف را با کدهای مربوط، داخل دفترچه راهنما انطباق می‌دهد و تنظیمات سیستم کلی را انجام می‌دهند تا معامله‌های خاص به صورت خودکار در حساب ثبت و تطبیق پیدا کند. علاوه بر این مورد، حسابداری پیشرفته کمک می‌کند تا انواع گزارش‌‌هایی که در داخل شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد، نظم داشته باشند. نرم افزار حسابداری هوشمند نوین می‌تواند به سادگی گزارشاتی از جزئیات صورت‌های مالی و حساب‌های شرکت ایجاد کند و برای تأیید، شما امکان ارسال این گزارشات را به نهادهای نظارتی دارید.

نرم افزار حسابداری شرکتی پاسخگوی همه جانبه حساب و کتاب شما

عدم وجود نرم افزار مالی و حسابداری مناسب،‌ می‌تواند یک آژیر هشدار برای عدم موفقیت کسب و ‌کار شما باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که ممکن است موجب شکست کسب و کارتان گردد، در محاسبات و داده‌های مالی است. اگر چه امروزه نرم افزارهای حسابداری زیادی توسط شرکت‌های مختلف ارائه ‌می‌گردد؛ اما انتخاب نرم افزاری که همه جانبه بتواند نیازهای شما را برطرف کند کمی سخت و غیر قابل اعتماد است. شرکت‌ها و کسب و کارها باید قبل از خرید نرم افزار حسابداری، تمامی نیازهای خود را لیست کنند.

این نیازها مشمول نیازهای مالی عمومی است که همه کسب و کارها و شرکت‌ها با آن سروکار دارند و بیشتر در برنامه‌های حسابداری ارائه‌ می‌شود، نیازهای تخصصی معمولاً در مشاغل مختلف شغلی، متفاوت است. در کسب و کارهای مختلف عملکردها متفاوت از هم است. هر کسب و کاری نیازهای مختلفی از یک نرم ‌افزار حسابداری دارد و ممکن است یک نرم افزار حسابداری عمومی نتواند تمامی نیازهای یک صنف کاری خاص را برآورده کند.

به عنوان مثال شرکت‌هایی که در حوزه بازرگانی و بین الملل مشغول هستند، با ارزهای متفاوتی در داد و ستدهای خود سروکار دارند؛ بنابراین این مشاغل نیازمند ابزار‌های ارزی هستند. شرکت هوشمند نوین با انجام تحقیقات پیرامون نیازمندی‌های شرکت‌‌ها، سعی بر این داشته است تا سیستم‌های جامع و کاملی را در حوزه‌های مختلف شغلی خدمت مشتریان خود ارائه دهد.

در انتخاب یک نرم افزار حسابداری شرکتی مناسب چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

بهتر است در هنگام انتخاب یک نرم ‌افزار حسابداری، سوالات زیر را در نظر بگیرید:

آیا نرم افزار حسابداری، کلیه الزامات حقوق و دستمزد مانند میزان کارکرد کارمندان، ریز ترددها، محاسبه وام و مساعده و … را محاسبه‌ می‌کند؟

آیا نرم افزار قادر به مدیریت چندین حساب بانکی، چندین ارز و یا به طور کلی چندین شرکت خواهد بود؟ آیا نرم افزار سوابق مالی جداگانه‌ای را برای هر یک از مشاغل یا بخش‌های موجود در تجارت ردیابی‌ می‌کند؟ آیا این نرم افزار سوابق مفصلی را در مورد مشتریان، از جمله محصولات خریداری شده، تعداد دفعات خرید ارائه‌ می‌دهد؟ طور کلی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری دارد؟ یا خیر؟

چرا استفاده از نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد پیشنهاد می‌شود؟

همانطور که از نام نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد مشخص است، به مدیریت فرآیندهای حقوق و دستمزد مربوط می‌شود که روی کامپیوتر نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حساب و کتاب حقوق و دستمزد در ایران، به عنوان یکی از سخت‌ترین و چالشی‌ترین محاسبات به حساب می‌آید. سیستم حسابداری حقوق و دستمزد به دلیل انجام محاسبات دقیق و جز به جز هر فرد ازکارکنان شرکت‌ها، بر اساس میزان کارکرد‌ها محاسبات بیمه‌ای و مالیاتی و… می‌تواند نقش بسیار مهمی را در کسب و کارها اجرا کند.

برای اینکه بتوانید در این انبوه نرم افزار‌های حسابداری، محصول مورد نظر خود را پیدا کنید، بهتر است نیازهای شرکت خود را بررسی و بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد را برای رفع نیازهایتان انتخاب نمایید.

ویژگی ‌های نرم‌ افزار حسابداری حقوق و دستمزد هوشمند نوین

  • زمان در حقوق و دستمزد

کارمندان حسابداری با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد می‌توانند از وظایفی که زمان زیادی را از آنها می‌گیرد، رهایی پیدا کنند. همچنین خطاهایی که ممکن است از جانب کارمند ایجاد شود را کاهش می‌دهد. شرکت‌‌هایی که کارمندان بسیار زیادی در آن مشغول به کار هستند، به شدت به نرم افزار حقوق و دستمزد و امکانات آن نیاز دارند.

ثبت کردن زمان در لیست حقوق و دستمزد فوق‌العاده ارزشمند است؛ چرا که بعضی از کارمندان به شکل روزانه یا ساعتی حقوق می‌گیرند. با بررسی زمان در این لیست می‌‌توانید از میزان دریافت حقوق کارمندان نسبت به زمان انجام وظیفه آنها اطمینان حاصل کنید.

  • نحوه محاسبه حقوق و دستمزد

دستمزد ناخالص یک ساعته کارمندان، با چند برابر کردن تعداد ساعات کار با دستمزد ساعتی محاسبه می‌شود. یک سیستم حقوق و دستمزد مناسب، علاوه بر سادگی‌های کاربری باید بتواند محاسبات پیچیده‌ حقوق کارمندان را به تفکیک انجام دهد و انجام این محاسبات امری زمانبر است ضمن اینکه امکان خطا را در محاسبات بسیار بالا می‌برد.

  • کسر حقوق و دستمزد

کسر حقوق و دستمزد شامل موارد مختلفی می‌شود، به عنوان مثال:

بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، مالیات بر درآمد، مرخصی‌های اضافی، میزان تاخیرات و … ساعت تاخیر کارمندان و مواردی که شرکت‌ها به آن نیاز دارند، می‌تواند شامل هزینه‌های کسر حقوق و دستمزد گردد.

  • پردازش حقوق و دستمزد

پردازش حقوق و دستمزد به شیوه دستی انتخابی ارزان قیمت است ولی می‌تواند سخت باشد. حقوق و دستمزد باید به طور مکرر پردازش شود و هر بار باید دقیق‌تر باشد. همانطور که می‌دانید حقوق و دستمزد جزو مواردی هستند که هزینه‌های زیادی برای اکثر شرکت‌‌هادارند.

بسیار اهمیت دارد که حقوق و دستمزد به روشی کارآمد و قبل اطمینان، مورد پردازش قرار گیرد. انتخاب‌های گوناگونی برای پردازش حقوق و دستمزد وجود دارد، اما گزینه‌ای که بدون هیچ خطایی کارکند و بهترین و دقیق‌ترین راهکار باشد، استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد است.

وظایف نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد در یک شرکت چیست؟

همانطور که گفته شد، پردازش حقوق و دستمزد یک عملکرد بسیار مهم در همه مشاغل است و مستلزم درک مقررات جاری در کشور، حق بیمه و دانش دقیق مالیاتی برای مطمئن شدن از پرداخت دقیق حقوق کارمندان در یک سیستم، بسیار سازمان یافته است. نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد برای مدیریت، پرداخت حقوق به کارمندان و ساده‌تر کردن روند حساب استفاده می‌شود.

شرکت‌های مختلف از این نرم افزار به منظور همگام سازی محاسبه مواردی مانند: مالیات، محاسبه بیمه، پرداختی‌‌ها و واریز حقوق ماهیانه به حساب بانکی کارمندان، استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد هوشمند نوین

نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت هوشمند نوین وظایف زیادی دارد که به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جمع‌آوری اطلاعات کارکرد پرسنل از قبیل ساعات کارکرد عادی، ساعت کاری‌های موردی، ماموریت‌‌ها، کسور حضور و اضافه‌کاری‌ها، امکان ذخیره اطلاعات محاسباتی پرسنل شامل ساعت کارکرد و اعداد ناخالص و خالص قابل پرداخت، محاسبه حقوق و دستمزد هر فرد، خروجی گزارش حقوق و دستمزد هر شخص، ذخیره‌سازی اطلاعات سنواتی پرسنل، امکان تعریف انواع شیفت (ثابت-چرخشی) از جمله ویژگی‌هایست که این نرم افزار قادر به جمع‌آوری آن است.

در ادامه قصد داریم یک نرم افزار دیگری که برای فروشگاه‌های خرید و فروش لوازم آرایشی استفاده می‌شود را خدمت شما معرفی کنیم، چرا که با وجود اجناس زیاد و مختلفی که در این فروشگاه‌‌هاوجود دارد، احتمال خطای نیروی انسانی زیاد است.

نرم افزار حسابداری آرایشی و بهداشتی، دستیار قدرتمند و دقیق شما در فروش

نرم افزار حسابداری آرایشی و بهداشتی هوشمند نوین با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز طراحی و ساخته شده است. ما تمام تلاش خود را برای طراحی رابط کاربری ساده و آسان کرده‌ایم تا این امکان را در اختیارتان قرار داده و شما بدون داشتن اطلاعات مالی و حسابداری، قادر به استفاده از این نرم افزار باشید؛ همچنین، با یک‌سال پشتیبانی رایگان و آموزش نرم افزار، هر کاربری با هر دانشی می‌تواند در کسب وکار خود از نرم افزار ما استفاده نماید.

حسابداری سنتی یا استفاده از نرم افزار حسابداری!

ما برای سهولت در عملکرد فروشندگان گرامی در فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی این محصول را طراحی کرده ایم. در فروشگاه‌‌هایی که فروش به روش سنتی در حال انجام است ازدحام مشتریان باعث می‌شود فروشنده زمان زیادی را برای محاسبه با ماشین حساب صرف کند مخصوصاً اگر اجناس دارای تخفیف باشند، فروشنده زمان بیشتری برای محاسبه احتیاج دارد.

اما با استفاده از این نرم افزار سیستم فروش شما به صورت مکانیزه، کالاها را از طریق بارکد‌خوان اسکن کرده و پس از ثبت، فاکتور را توسط دستگاه فیش پرینت چاپ می‌کند.

امکانات تخصصی نرم افزار هوشمند نوین ویژه فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی

  • جستجوی کالا از طریق بارکد خوان و در صورت نیاز به صورت دستی
  • امکان چاپ فاکتور‌ها با کوتاه‌ترین زمان
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی کالا در انبار
  • چاپ فاکتور به صورت A4-A5 یا فیش ۸ سانت
  • ارائه انواع تخفیفات
  • تنظیم بخش‌های مختلف برنامه
  • تعیین چند قیمت برای یک کالا
  • چاپ بارکد و اتیکت قیمت برای تمام کالاها
  • قیمت گذاری اتوماتیک و دستی
  • ثبت هر کالا با مشخصات فنی محصول
  • ضمیمه کردن عکس هریک از محصولات
  • امکان ثبت هر کالا با تاریخ انقضا و آلارم اتمام تاریخ محصولات
  • امکان نمایش موجودی‌ها به صورت تعدادی، ریالی و گردش کالاها
  • ارائه منوی فروش سریع با قابل استفاده در مانیتورهای لمسی
  • درج حواله بین انبارها جهت انتقال کالاها از انبار به مغازه و بالعکس
  • ارائه گزارش سود در بازه‌های زمانی مختلف، بدهکاری و بستانکاری اشخاص
  • ارائه قابلیت جستجوی پیش فاکتورها بر اساس نام مشتری، تاریخ ثبت و شماره فاکتور
  • آسان و امکانات کاربردی مناسب فروشگاه‌های بزرگ و کوچک
  • امکان پشتیبان‌گیری اطلاعات به صورت اتومات و دستی
  • امکان معرفی صندوق‌ها به تعداد نامحدود
  • امکان ثبت مشخصات اشخاص و کالاها به صورت کامل
  • امکان معرفی کاربران به تعداد نامحدود
  • امکان انتقال کالاها بین انبارها
  • امکان ثبت انبار امانی، خروج و ورود امانی
  • امکان صدور فاکتورهای خرید و فروش و مرجوعی‌ها
  • امکان نمایش موجودی تعدادی و ریالی و گردش کالا
  • امکان ثبت اسناد حسابداری مانند درآمد، هزینه، پرداخت و دریافت به صورت اتوماتیک
  • امکان لینک با دستگاه کارت خوان و سیستم پوز
  • امکان تهیه پرینت فاکتور به صورت فیش پرینت
  • امکان ارائه دسترسی‌های دلخواه مدیران و کاربران
  • مدیریت انبار‌‌هاو معرفی به تعداد نامحدود
  • امکان تعیین حداقل و حداکثر قیمت هر کالا
  • امکان سطح دسترسی برای کاربران
  • گزارشات مورد نیاز انبار
  • ارسال پیامک‌های عمومی شامل پیام‌های تبلیغاتی، ‌تبریک ،تخفیفات و…
  • ارسال پیامک به مشتریان جهت اطلاع از آخرین مانده حساب
  • اعلام سررسید چک
  • قابلیت استفاده چند کاربر هم زمان
  • امکان ارائه گزارشات فصلی جهت ارائه به دارایی به همراه گزارشات متنوع و جامع
  • ارائه انواع تخفیفات
  • تنظیم بخش‌های مختلف برنامه
  • تعیین چند قیمت برای یک کالا
  • چاپ اتیکت قیمت برای تمام کالاها
  • قیمت گذاری اتوماتیک و دستی

شرکت نرم افزاری هوشمند نوین با بیش از ۳۰ سال تجربه در ساخت نرم افزارهای مالی توانسته برای تمامی حوزه‌ها، مشاغل و اصناف کاری به شگل جزئی، نرم افزار مخصوصی طراحی و ارائه نماید. در این مطلب به توضیحاتی من‌باب نرم افزار حسابداری شرکتی، حقوق و دستمزد و آرایشی و بهداشتی پرداخته ایم اما همواره سعی ما بر این بوده است تا مطابق با نیازهای هر کسب‌وکاری، نرم افزاری را ارائه دهیم تا از اتلاف زمان در رسیدگی به مسائل مالی شما جلوگیری شود. برای آشنایی بیشتر با نرم افزار‌های ما بهتر است تا به مشاهده دموی محصولات حسابداری هوشمند نوین به آدرس www.hnovin.com مراجعه کنید.

 

منبع:

https://virgool.io/@hnovin/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF-rabzx57vunvz